Zakupy taboru w roku 2015

Awatar użytkownika
Łukasz Szkurłat
Posty: 2966
Rejestracja: 15 lutego 2011, 22:04
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Zakupy taboru w roku 2015

Postautor: Łukasz Szkurłat » 24 grudnia 2014, 15:39


Awatar użytkownika
Mateusz Stacherczak
Członek CKMKM
Posty: 3754
Rejestracja: 25 maja 2009, 13:18
Lokalizacja: Najjaśniejsza Rzeczpospolita Polska
Kontaktowanie:
Status: Offline

Zakupy taboru w roku 2015

Postautor: Mateusz Stacherczak » 24 grudnia 2014, 15:49

Zapewne mowa o solówkach...

Awatar użytkownika
Michał Grzegorczyk
Posty: 8349
Rejestracja: 05 stycznia 2010, 23:21
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Zakupy taboru w roku 2015

Postautor: Michał Grzegorczyk » 24 grudnia 2014, 16:20

Gdyby chcieć utrzymać proporcje, to powinni kupić przeguby. Jest 35 starych solówek, pewnie wszystkie będą wymienione na gazele (jeśli gazele przyjdą), a razem ma być zezłomowanych 48.

Łukasz Najman
Posty: 2069
Rejestracja: 27 grudnia 2009, 19:15
Lokalizacja: Częstochowa/Błeszno
Kontaktowanie:
Status: Offline

Zakupy taboru w roku 2015

Postautor: Łukasz Najman » 24 grudnia 2014, 18:30

Myślałem że Gazela "wymieni" nam autobusy w proporcji jeden do jednego.
Btw. Wesołych świąt ;)

Awatar użytkownika
Krzysiek Ociepa
Posty: 3255
Rejestracja: 19 marca 2008, 20:24
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Zakupy taboru w roku 2015

Postautor: Krzysiek Ociepa » 24 grudnia 2014, 18:39

Ale przecież podobno brakuje solówek. Tak brakuje solówek, że muszą one wyjeżdżać na takie linie, jak 12, czy 24... Przegubów jest za to na pęczki i nie mieszczą się w zajezdni... Dziwi mnie to myślenie. W jaki sposób ktoś chce zastąpić bardzo pojemne Ikarusy 280 nowymi niskopodłogowymi solówkami? Przegubowce nie są potrzebne, bo jeździ mało pasażerów? No oczywiście, bo jak ktoś notorycznie będzie zmuszony jeździć zapchaną solówką, to w końcu kupi sobie samochód. To, że solówki są przewidziane na 100 pasażerów nie oznacza przecież, że będzie to podróż komfortowa. Przy 100 osobach, to ciężko by było wsadzić szpilkę. Już przy 80 pasażerach w solówce jest duży tłok. No, ale wychodzi na to, że i tak będą to solówki, a dysproporcja między taborem krótkim i przegubowym będzie jeszcze większa. Chodzi mi o niskopodłogowość, której bardzo brakuje na liniach obsługiwanych przegubowcami. Wiem, że są kursy niskopodłogowe, ale jeden kurs niskopodłogowy co godzinę, czy półtorej wygląda słabo. 11 niskich przegubowców (nie wliczam dwóch MAN-ów NG272) na ćwierćmilionowe miasto to raczej bardzo marna liczba. Nawet, jak przyjadą Solbusy SM18, to liczba 26 PN-ów nadal nie będzie szałowa.

Łukasz Najman
Posty: 2069
Rejestracja: 27 grudnia 2009, 19:15
Lokalizacja: Częstochowa/Błeszno
Kontaktowanie:
Status: Offline

Zakupy taboru w roku 2015

Postautor: Łukasz Najman » 24 grudnia 2014, 20:51

Mamy kasę na twisty w nocy, to powinna też się znaleźć na więcej przegubów w dzień ;)

Awatar użytkownika
Wojciech Liberda
Członek CKMKM
Posty: 3824
Rejestracja: 17 lutego 2008, 21:10
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Zakupy taboru w roku 2015

Postautor: Wojciech Liberda » 25 grudnia 2014, 06:07

Co by nie kupili to i tak będzie wielki sukces biorąc pod uwagę, że przez ostatnie 4 lata kupili tylko 10 autobusów.

Awatar użytkownika
Piotr Radoliński
Członek CKMKM
Posty: 21463
Rejestracja: 21 kwietnia 2010, 19:25
Lokalizacja: CZĘSTOCHOWA
Status: Offline

Zakupy taboru w roku 2015

Postautor: Piotr Radoliński » 25 grudnia 2014, 09:10

Łukasz Najman pisze:Mamy kasę na twisty w nocy, to powinna też się znaleźć na więcej przegubów w dzień ;)

To nie jest KAPRYS organizatora i operatora !
Łukasz Najman pisze:Tak, sprawdzałem. Nic ciekawego prócz nocnych Twistów.
Piotr Radoliński pisze:...to "pokłosie" wizyty TVP na ul. Bohaterów Katynia 52

Łukasz Najman
Posty: 2069
Rejestracja: 27 grudnia 2009, 19:15
Lokalizacja: Częstochowa/Błeszno
Kontaktowanie:
Status: Offline

Zakupy taboru w roku 2015

Postautor: Łukasz Najman » 25 grudnia 2014, 09:54

W tym momencie nie ważne jest czyj to kaprys, a fakt że pieniądze się znalazły.
P.s. Piotrze wiesz może ile wynosi stawka za wozokilometr solówki 105, dwóch 105tek i Twista? :)

Awatar użytkownika
Piotr Radoliński
Członek CKMKM
Posty: 21463
Rejestracja: 21 kwietnia 2010, 19:25
Lokalizacja: CZĘSTOCHOWA
Status: Offline

Zakupy taboru w roku 2015

Postautor: Piotr Radoliński » 25 grudnia 2014, 11:07

TWIST jest na pewno tańszy od zestawu 105Na.

P.S. Jak tak patrzę to wydaje mi się, że co by organizator i operator nie zrobili to wszystko znajdzie się w ogniu krytyki. No, ale to może taka narodowa przywara, żeby TYLKO narzekać.

Łukasz Najman
Posty: 2069
Rejestracja: 27 grudnia 2009, 19:15
Lokalizacja: Częstochowa/Błeszno
Kontaktowanie:
Status: Offline

Zakupy taboru w roku 2015

Postautor: Łukasz Najman » 25 grudnia 2014, 17:07

Serio ? Wydawało mi się że jest droższy.
To twoja opinia. Jeśli uważasz że dążenie do lepszego to narzekanie - trudno, to jest twoje zdanie :)

Michał Kamiński
Posty: 950
Rejestracja: 27 grudnia 2012, 10:46
Status: Offline

Zakupy taboru w roku 2015

Postautor: Michał Kamiński » 26 grudnia 2014, 09:33

Piotr Radoliński pisze:TWIST jest na pewno tańszy od zestawu 105Na.

P.S. Jak tak patrzę to wydaje mi się, że co by organizator i operator nie zrobili to wszystko znajdzie się w ogniu krytyki. No, ale to może taka narodowa przywara, żeby TYLKO narzekać.

Widzisz jakie to MPK niedobre, znowu chcą kupić nowe autobusy :)

Awatar użytkownika
Krzysztof Basiukiewicz
Członek CKMKM
Posty: 1044
Rejestracja: 04 maja 2008, 17:04
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Zakupy taboru w roku 2015

Postautor: Krzysztof Basiukiewicz » 26 grudnia 2014, 11:21

Krzysiek Ociepa pisze:Ale przecież podobno brakuje solówek. Tak brakuje solówek, że muszą one wyjeżdżać na takie linie, jak 12, czy 24....

Wyjazdy krótkich autobusów w dni robocze na linie 24 zdarzają się w sytuacjach awaryjnych, są to przeważnie wyjazdy rezerwy.
Co do linii 12, moim zdaniem solówki w zupełności wystarczają na szczyty , zwłaszcza popołudniowe. Liczba pasażerów nie jest na tyle duża aby potrzebny był przegubowiec. Inną spawa że w niedziele czy też święta na palcach jednej ręki można policzyć brygady na które należało by wysłać tego rodzaju pojazd.
Trzeba patrzeć ma koszta! Solówka potrafi spalić nawet 10 l mniej na 100 km , w przypadku niektórych służb autobus dziennie przejeżdża do 400 km.

Łukasz Najman
Posty: 2069
Rejestracja: 27 grudnia 2009, 19:15
Lokalizacja: Częstochowa/Błeszno
Kontaktowanie:
Status: Offline

Zakupy taboru w roku 2015

Postautor: Łukasz Najman » 26 grudnia 2014, 11:25

Tak Michale, tak. Właśnie o to chodziło. MPK jest złe bo chce kupić nowe wozy... pomijając fakt, że to mieszkańcy je kupują, a potem będą musieli płacić jeszcze bilety, szkoda że na 90% nie będą to wozy przegubowe.
Krzysztofie, a nie uważasz, że jeździ mało ludzi, bo w innych godzinach autobusy są przepełnione (czytaj, jest w nich tłok? )

Awatar użytkownika
Krzysztof Basiukiewicz
Członek CKMKM
Posty: 1044
Rejestracja: 04 maja 2008, 17:04
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Zakupy taboru w roku 2015

Postautor: Krzysztof Basiukiewicz » 26 grudnia 2014, 11:34

Duży natłok pasażerów z moich obserwacji zdarza się rzadko na długich odcinakach podroży.
Kiedy ja chodziłem do szkoły średniej a było to dawno temu. Takie linie jak 12,14,26 ( na Błeszno ) czy 27 jeździły pełne przez cały dzień, 26 jechało za 27 i oba były szczelnie wypełnione .W czasach prosperowania Huty ciężko było wejść do 19 jadącej na Walcownie.
Dzisiaj jednak takich potrzeb nie ma, nie jest tajemnicą że wielu mieszkańców Częstochowy wyjechało, pokazał to dobitnie ostatni spis powszechny.
Piszesz że trzeba będzie płacić za bilety, wiesz jak duża liczba ludzi jeździ bez biletu lub za darmo?
Emeryci którzy nie wiem z jakich przyczyn za 50% - mają stały dochód w przeciwieństwie np do bezrobotnych którzy muszą kupić normalny bilet. Ilekroć widzę osoby ok 50 lat kupujące ulgowy. Nie wspominając już o tych którzy z racji wieku jeżdżą za darmo. Przykro mi to pisać ale to pasażerowie którzy nic poza wymaganiami i pretensjami nie wnoszą.
Uważam również że powinien być bilet seniora - płatny, wtedy może kupiło by się trochę nowych autobusów nawet przegubowych :)

Łukasz Najman
Posty: 2069
Rejestracja: 27 grudnia 2009, 19:15
Lokalizacja: Częstochowa/Błeszno
Kontaktowanie:
Status: Offline

Zakupy taboru w roku 2015

Postautor: Łukasz Najman » 26 grudnia 2014, 17:16

Moim zdaniem KM powinna być w całości finansowana z budżetu miasta.

Awatar użytkownika
Krzysiek Ociepa
Posty: 3255
Rejestracja: 19 marca 2008, 20:24
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Zakupy taboru w roku 2015

Postautor: Krzysiek Ociepa » 27 grudnia 2014, 01:50

Pytanie, dlaczego wszyscy chcieliby nowych autobusów przegubowych? A no dlatego, że to właśnie w tym segmencie jest największy niedobór pojazdów z niską podłogą. Nie potrzeba przegubowców? To dlaczego w ostatnich latach kupiono 10 Ikarusów 280.70 z demobilu? Były przecież także solówki na sprzedaż... Ile potrzeba solówek, żeby zastąpić Ik415 i MAN-y NL202? No, chyba z 15, a ile potrzeba przegubów, żeby zastąpić Ik280, Ik435 i MAN-y NG272? No dobrze ponad 30... A tu nic. Kwestię solówek rozwiąże GAZELA i to z nawiązką, a po realizacji GAZELi nadal zostanie wymiana co najmniej 20 przegubowców...

Awatar użytkownika
Bartosz Kowalski
Członek CKMKM
Posty: 4273
Rejestracja: 15 lutego 2008, 10:14
Lokalizacja: Łódź
Kontaktowanie:
Status: Offline

Zakupy taboru w roku 2015

Postautor: Bartosz Kowalski » 27 grudnia 2014, 09:46

Solówki?Jestem na tak ale jeśli tak na liniach będzie 10 minut, a na niektórych nawet 5 minut. Inaczej za kilka lat będziemy kupować wozy 10 metrowe bo zwykłe 12 metrowe solówki też będą za duże i znowu usłyszymy o tym że przecież pasażerów jest mniej. Owszem może i pasażerów jest mniej ale spowodowane to jest właśnie między innymi tym że tabor mamy jaki mamy.

Michał Kamiński
Posty: 950
Rejestracja: 27 grudnia 2012, 10:46
Status: Offline

Zakupy taboru w roku 2015

Postautor: Michał Kamiński » 27 grudnia 2014, 10:09

Ci co jeżdżą na co dzień po kilka godzin chyba najlepiej z obserwacji wiedzą czy potrzebne są przeguby czy nie.I z tych obserwacji wynika ,że brakuje właśnie solówek.Krzykacze z forum co pojadą KM raz na jakiś czas i uważają się za specjalistów oczywiście mają odmienne zdanie,bo czasami nie ma gdzie dupska posadzić i musi biedak stać.Za solówkami przemawiają także względy ekonomiczne ,ale tego tu co po niektórzy nie mogą załapać.Prawda jest taka ,że na niektórych liniach jeżdżą przegubowce i wożą powietrze.Pod koniec roku przyjdzie trochę PN-ów i w zupełności starczy by obstawić linie gdzie przegubowce są potrzebne.A już pisanie ,że ludzie nie jeżdżą KM miejską bo podjedzie nowoczesna solówka to szczyt idiotyzmu.Ludzie wolą własne auta z innych względów takich jak stary tabor ,beznadziejnie ułożone rozkłady ,duże opóznienia spowodowane remontami i brakiem uprzywilejowania KM (bus pasy , zintegrowany system sterowania ruchem rozpoznający pojazdy KM).

Awatar użytkownika
Krzysiek Ociepa
Posty: 3255
Rejestracja: 19 marca 2008, 20:24
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Zakupy taboru w roku 2015

Postautor: Krzysiek Ociepa » 27 grudnia 2014, 10:30

Michał Kamiński pisze:Ludzie wolą własne auta z innych względów takich jak stary tabor ,beznadziejnie ułożone rozkłady ,duże opóznienia spowodowane remontami i brakiem uprzywilejowania KM (bus pasy , zintegrowany system sterowania ruchem rozpoznający pojazdy KM).

No właśnie, stary tabor. A ten stary tabor to właśnie tabor przegubowy. Nikt przecież nie chce, żeby dokupić przegubowców, ale właśnie wymienić. Kupić kilka nówek i wycofać tyle samo trupów. Dlaczego stali pasażerowie linii, dajmy na to, 11 muszą być wożeni wysokopodłogowymi Ikarusami (raz na 1,5 h jedzie PN), podczas gdy stali pasażerowie linii 13, czy 28 mają same niskopodłogowce?

Awatar użytkownika
Bartosz Kowalski
Członek CKMKM
Posty: 4273
Rejestracja: 15 lutego 2008, 10:14
Lokalizacja: Łódź
Kontaktowanie:
Status: Offline

Zakupy taboru w roku 2015

Postautor: Bartosz Kowalski » 27 grudnia 2014, 10:55

Ok twierdzicie że ludzi jest mało więc solówki wystarcza. Ale pasażerowie odpływają nie od dziś, nie od wczoraj a od kilku lat. I od kilku tat wymienia się starte solówki nowymi, stare przeguby nowymi solówkami i kupuje tylko po kilka sztuk przegubów. I to przynosi taki efekt że pasażerów jest coraz mniej. To działa tak samo jak w Rędzinach. Kiedy wprowadzano na linie SU10 ludzie mówili że wozy są za małe dziś po kilku latach jakoś nikt nie narzeka. Czemu?Ano temu że ten kto mógł przesiadł się do w2łąsnego auta. Tak samo jest np w Łodzi z niektórymi liniami gdzie wysyła się pojedyncze wagony tramwajowe albo krótkie autobusy. nagle okazuje się że mimo tego że wcześniej byli pasażerowie i jeździł pełny przegubowiec dziś tych pasażerów na danej linii. Nie ma ich bo albo przesiedli się na inne linie albo do własnego auta. Takie działanie nazywa się wygaszaniem popytu robimy wszystko by pasażera zniechęci a potem mówimy pasażerów nie ma.

Piotr Jeruszka
Posty: 1929
Rejestracja: 15 lutego 2008, 07:54
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Zakupy taboru w roku 2015

Postautor: Piotr Jeruszka » 27 grudnia 2014, 13:36

Michał Kamiński pisze:(...)Za solówkami przemawiają także względy ekonomiczne ,ale tego tu co po niektórzy nie mogą załapać.(...)
I te same względy ekonomiczne powodują, że w ostatnią niedzielę na 36 jeździł Citaro G, a w Boże Narodzenie - Conecto na 25? Nie sądzę, by wszystkie solówki, które w tym czasie były na zajezdni, były niesprawne, bo parę(naście) ich tam stało...

Awatar użytkownika
Piotr Radoliński
Członek CKMKM
Posty: 21463
Rejestracja: 21 kwietnia 2010, 19:25
Lokalizacja: CZĘSTOCHOWA
Status: Offline

Zakupy taboru w roku 2015

Postautor: Piotr Radoliński » 27 grudnia 2014, 14:45

Piotr Jeruszka pisze:I te same względy ekonomiczne powodują, że w ostatnią niedzielę na 36 jeździł Citaro G, a w Boże Narodzenie - Conecto na 25? Nie sądzę, by wszystkie solówki, które w tym czasie były na zajezdni, były niesprawne, bo parę(naście) ich tam stało...
...pokutuje w MPK coś takiego jak: "Ja chcę swoim, bo innym nie wyjadę..." ! Ale zmienimy to ! :)

Łukasz Najman
Posty: 2069
Rejestracja: 27 grudnia 2009, 19:15
Lokalizacja: Częstochowa/Błeszno
Kontaktowanie:
Status: Offline

Zakupy taboru w roku 2015

Postautor: Łukasz Najman » 27 grudnia 2014, 15:27

Co do 36 - w ten dzień odbywała się Piłkarska Gwiazdka. Zapewne przeguby były również na pozostałych stadionowo-halowych liniach.
Co do mentalności kierowców - "nie wyjeżdzasz ? Wylatujesz! " taka powinna panować zasada. ;)

Awatar użytkownika
Michał Grzegorczyk
Posty: 8349
Rejestracja: 05 stycznia 2010, 23:21
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Zakupy taboru w roku 2015

Postautor: Michał Grzegorczyk » 27 grudnia 2014, 16:56

A skoro jesteśmy przy GAZELI to ma być 25 solówek i 15 przegubów w zamian za likwidację 48 starych autobusów. Wiadomo, jak będzie wyglądać proporcja solówek do przegubów w grupie autobusów kasowanych?

Awatar użytkownika
Krzysiek Ociepa
Posty: 3255
Rejestracja: 19 marca 2008, 20:24
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Zakupy taboru w roku 2015

Postautor: Krzysiek Ociepa » 27 grudnia 2014, 17:57

Podejrzewam, że z solówek do kasacji pójdą Jelcze M11, Ikarusy 412 i 415 oraz MAN-y NL202, czyli 24 autobusy. Co do przegubów to na pewno lewarki, Ik435, MAN-y NG272 i dodatkowo jeszcze 16 Ikarusów 280. Według tego co wyliczyłem, to po realizacji programu GAZELA powinno nam zostać jeszcze 11 Ikarusów 280.70 (przy założeniu, że nie skasują #74, #254, #288 i #360). No, chyba że wyrżną wszystkie Ik280 i zostawią sobie Ik415, bo przecież potrzeba solówek...

Awatar użytkownika
Piotr Radoliński
Członek CKMKM
Posty: 21463
Rejestracja: 21 kwietnia 2010, 19:25
Lokalizacja: CZĘSTOCHOWA
Status: Offline

Zakupy taboru w roku 2015

Postautor: Piotr Radoliński » 27 grudnia 2014, 18:57

Krzysiek Ociepa pisze:Podejrzewam, że z solówek do kasacji pójdą Jelcze M11, Ikarusy 412 i 415 oraz MAN-y NL202, czyli 24 autobusy. Co do przegubów to na pewno lewarki, Ik435, MAN-y NG272 i dodatkowo jeszcze 16 Ikarusów 280. Według tego co wyliczyłem, to po realizacji programu GAZELA powinno nam zostać jeszcze 11 Ikarusów 280.70 (przy założeniu, że nie skasują #74, #254, #288 i #360). No, chyba że wyrżną wszystkie Ik280 i zostawią sobie Ik415, bo przecież potrzeba solówek...
...a może na razie "nie dzielmy skóry na niedźwiedziu" ? :P

Awatar użytkownika
Łukasz Szkurłat
Posty: 2966
Rejestracja: 15 lutego 2011, 22:04
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Zakupy taboru w roku 2015

Postautor: Łukasz Szkurłat » 27 grudnia 2014, 22:12

Michał Kamiński pisze:Prawda jest taka ,że na niektórych liniach jeżdżą przegubowce i wożą powietrze.

Napisz Ty, bądź inny kierowca na których liniach przegubowce są zbędne w dni robocze, a na których mają rację bytu. Bo tak będziemy się przepychać słownie bez żadnych sensownych argumentów. W weekendy, to wiadomo, że na większości linii pasażerów obskoczyłyby solówki, ale nigdy tak nie będzie, bo byłby wtedy spory zapas taborowy, co też generowałoby straty. Więc już lepiej, jak autobusów jest mniej, a jeżdżą i te dłuższe i na siebie zarabiają.

Awatar użytkownika
Krzysztof Basiukiewicz
Członek CKMKM
Posty: 1044
Rejestracja: 04 maja 2008, 17:04
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Zakupy taboru w roku 2015

Postautor: Krzysztof Basiukiewicz » 28 grudnia 2014, 00:21

Przegubowce zbędne są na liniach : 12 ( szczyty popołudniowe ) , 14, 15,19,20,27,31 ( rzadko ale jednak ). Poza tym po godzinie 19 na żadnej linii nie ma potrzeby eksploatacji takich wozów.
Michał jak możesz się znać na komunikacji przecież jesteś kierowcą :D :D

Michał Kamiński
Posty: 950
Rejestracja: 27 grudnia 2012, 10:46
Status: Offline

Zakupy taboru w roku 2015

Postautor: Michał Kamiński » 28 grudnia 2014, 10:39

Linie gdzie niezbędne są przegubowce to 10 i to wszystkie brygady ,11 ale tylko ta brygada co dowozi ludzi doTRW ,12 poza szczytami i niedzielami 16tylko w tygodniu i to tak naprawdę w szczycie 17 na przemian z solówką 22 na przemian z solówką 24,25,30 na przemian z solówką .
Ale to tylko opinia kierowcy ,który nie zna potoków pasażerskich tak jak to stwierdził Krzysztof B.:)

Awatar użytkownika
Łukasz Szkurłat
Posty: 2966
Rejestracja: 15 lutego 2011, 22:04
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Zakupy taboru w roku 2015

Postautor: Łukasz Szkurłat » 30 grudnia 2014, 10:44

Napiszę posta jeszcze raz, bo poprzedni pechowo został zakwalifikowany pod spam. :evil:

Wyszło mi łącznie z liniami podmiejskimi 40 pojazdów przegubowych plus 2 na rezerwę. Z 11 nie zabierałem tych dwóch przegubów, bo jak jest rynek, to 11 przeżywa oblężenie. Teraz analizując - mamy 8 sztuk w średnim wieku Conecto, 11 Citaro G i przyjdzie 15 nowych Solbusów - mamy niedobór 8 pojazdów przegubowych.
Nie jest źle, a jeszcze można mieć nadzieję, że coś się wyrwie z finansowania UE.

Mikołaj Krupski
Posty: 46
Rejestracja: 26 września 2014, 15:28
Status: Offline

Zakupy taboru w roku 2015

Postautor: Mikołaj Krupski » 30 grudnia 2014, 11:11

Skoro mówimy o autobusach przegubowych to czy w Częstochowie nadałby się MAN Lion's City GL CNG? Czy któreś z miast już go zakupiło?

Awatar użytkownika
Wojciech Liberda
Członek CKMKM
Posty: 3824
Rejestracja: 17 lutego 2008, 21:10
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Zakupy taboru w roku 2015

Postautor: Wojciech Liberda » 30 grudnia 2014, 12:08

Mikołaj Krupski pisze:Skoro mówimy o autobusach przegubowych to czy w Częstochowie nadałby się MAN Lion's City GL CNG? Czy któreś z miast już go zakupiło?


A że tak powiem, a po co nam wynalazek? Do czego ma służyć?

Awatar użytkownika
Łukasz Szkurłat
Posty: 2966
Rejestracja: 15 lutego 2011, 22:04
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Zakupy taboru w roku 2015

Postautor: Łukasz Szkurłat » 30 grudnia 2014, 14:01


Awatar użytkownika
Piotr Radoliński
Członek CKMKM
Posty: 21463
Rejestracja: 21 kwietnia 2010, 19:25
Lokalizacja: CZĘSTOCHOWA
Status: Offline

Zakupy taboru w roku 2015

Postautor: Piotr Radoliński » 30 grudnia 2014, 14:20

Łukasz Szkurłat pisze:Napiszę posta jeszcze raz, bo poprzedni pechowo został zakwalifikowany pod spam. :evil:
...jaki SPAM ? Post został PRZENIESIONY do wątku DYSKUSYJNEGO ! TUTAJ możesz sprawdzić !

Obrazek

Awatar użytkownika
Jakub Szymanowski
Posty: 477
Rejestracja: 16 grudnia 2011, 18:33
Lokalizacja: Szczecin/Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Zakupy taboru w roku 2015

Postautor: Jakub Szymanowski » 30 grudnia 2014, 14:51

Michał Kamiński pisze:Linie gdzie niezbędne są przegubowce to 10 i to wszystkie brygady ,11 ale tylko ta brygada co dowozi ludzi doTRW ,12 poza szczytami i niedzielami 16tylko w tygodniu i to tak naprawdę w szczycie 17 na przemian z solówką 22 na przemian z solówką 24,25,30 na przemian z solówką .
Ale to tylko opinia kierowcy ,który nie zna potoków pasażerskich tak jak to stwierdził Krzysztof B.:)

Nie jestem wprawdzie kierowcą, ale co do 24 to bym się nie zgodził !! A na 30 przecież nie jeżdżą same przeguby...

Awatar użytkownika
Łukasz Szkurłat
Posty: 2966
Rejestracja: 15 lutego 2011, 22:04
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Zakupy taboru w roku 2015

Postautor: Łukasz Szkurłat » 30 grudnia 2014, 15:33

Piotr Radoliński pisze:...jaki SPAM ? Post został PRZENIESIONY do wątku DYSKUSYJNEGO !

Wiem, widziałem. Właśnie o to mi się rozchodzi, post został wplątany w rozmówki o tramwajach i nie wiadomo do czego on się odnosi, a posty Krzysztofa, czy Michała się tu zostały, do których to była odpowiedź. Gdyby całość dyskusji została przerzucona do drugiego tematu, nie miałbym żalu.

Awatar użytkownika
Piotr Radoliński
Członek CKMKM
Posty: 21463
Rejestracja: 21 kwietnia 2010, 19:25
Lokalizacja: CZĘSTOCHOWA
Status: Offline

Zakupy taboru w roku 2015

Postautor: Piotr Radoliński » 30 grudnia 2014, 15:36

...nie ja tu sprzątałem !

Mikołaj Krupski
Posty: 46
Rejestracja: 26 września 2014, 15:28
Status: Offline

Zakupy taboru w roku 2015

Postautor: Mikołaj Krupski » 30 grudnia 2014, 17:30

Wojciech Liberda pisze:
Mikołaj Krupski pisze:Skoro mówimy o autobusach przegubowych to czy w Częstochowie nadałby się MAN Lion's City GL CNG? Czy któreś z miast już go zakupiło?


A że tak powiem, a po co nam wynalazek? Do czego ma służyć?


MPK będzie posiadać zaplecze do tankowania CNG, mógłby jeździć on np tylko na liniach 10 17 ewentualnie 12 i 16 - jako że jest on pro europejski i ekologiczny istnieje duże prawdopodobieństwo na dofinansowanie ze środków UE.

Awatar użytkownika
Michał Grzegorczyk
Posty: 8349
Rejestracja: 05 stycznia 2010, 23:21
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Zakupy taboru w roku 2015

Postautor: Michał Grzegorczyk » 30 grudnia 2014, 18:47



Jak informuje Robert Madej, zastępca prezesa MPK, w stosunku do ubiegłego roku sprzedaż biletów spadła o ok. 2 mln zł. - Powodów jest kilka. Pasażerowie narzekają na korki, brak punktualności czy też wygodę jazdy - wymienia Madej.
A o zniechęcającej taryfie ani słowa! Czy oni naprawdę tego nie widzą, że system jest zły?

Miejski przewoźnik wprowadzając do swojego taboru 40 autobusów hybrydowych, będzie musiał wycofać z użytku taką samą liczbę starych pojazdów.
Czy o tym mówiłeś Piotrze?

Awatar użytkownika
Piotr Radoliński
Członek CKMKM
Posty: 21463
Rejestracja: 21 kwietnia 2010, 19:25
Lokalizacja: CZĘSTOCHOWA
Status: Offline

Zakupy taboru w roku 2015

Postautor: Piotr Radoliński » 30 grudnia 2014, 20:07

Miejski przewoźnik wprowadzając do swojego taboru 40 autobusów hybrydowych, będzie musiał wycofać z użytku taką samą liczbę starych pojazdów.
Michał Grzegorczyk pisze:Czy o tym mówiłeś Piotrze?
...tak, mówiłem, ale dziś byłbym ostrożny w tym stwierdzeniu ! :D

Awatar użytkownika
Michał Grzegorczyk
Posty: 8349
Rejestracja: 05 stycznia 2010, 23:21
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Zakupy taboru w roku 2015

Postautor: Michał Grzegorczyk » 30 grudnia 2014, 21:05

A weź, nic nie jest pewne w tym świecie? :P

Łukasz Najman
Posty: 2069
Rejestracja: 27 grudnia 2009, 19:15
Lokalizacja: Częstochowa/Błeszno
Kontaktowanie:
Status: Offline

Zakupy taboru w roku 2015

Postautor: Łukasz Najman » 30 grudnia 2014, 21:44

Takie czasy :P

Awatar użytkownika
Jakub Szymanowski
Posty: 477
Rejestracja: 16 grudnia 2011, 18:33
Lokalizacja: Szczecin/Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Zakupy taboru w roku 2015

Postautor: Jakub Szymanowski » 30 grudnia 2014, 23:42

Mam takie pytanie... Czy dałoby się tak zrobić, aby w SIWZ na trzy nowe autobusy znalazł się zapis o dużych tylnych wyświetlaczach (tzn. zawierających nr linii i kierunek). Mała rzecz (kosztów chyba by jakoś dramatycznie nie podniosła), a wydaje mi się, ze mogłaby ucieszyć... :)

Łukasz Najman
Posty: 2069
Rejestracja: 27 grudnia 2009, 19:15
Lokalizacja: Częstochowa/Błeszno
Kontaktowanie:
Status: Offline

Zakupy taboru w roku 2015

Postautor: Łukasz Najman » 31 grudnia 2014, 00:04

Dobry pomysł. :)

Awatar użytkownika
Krzysiek Ociepa
Posty: 3255
Rejestracja: 19 marca 2008, 20:24
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Zakupy taboru w roku 2015

Postautor: Krzysiek Ociepa » 31 grudnia 2014, 03:54

Ogólnie, to powinniśmy wejść na wyższy poziom SIP-u (Systemu Informacji Pasażerskiej). Póki co, stoimy w archaizmie, czyli 3 zewnętrzne wyświetlacze (przedni duży, boczny średni, bo numer linii i wąską czcionką kierunek i tylny mały - sam numer linii) oraz jeden wewnętrzny wyświetlacz ETL416120, który został już zastosowany w MAN-ach NL222 z 2000 roku. Pójdźmy do przodu, zastosujmy na zewnątrz wyświetlacze R&G Plus o wysokiej rozdzielczości, z pełnym wyświetlaczem z tyłu, zastosujmy wewnątrz ekrany LCD, ekrany z "koralikami". Róbmy ułatwienia dla pasażerów. Na chwilę obecną, od 15 lat się nic w tej kwestii nie poprawiło. Stoimy w miejscu. Mówiąc szczerze, to najnowsze Solarisy różnią się od Jelczy M11 tylko zewnętrznymi wyświetlaczami (w kwestii SIP-u). A co ze słowami Pana v-ce Prezesa MPK: "Pasażerowie narzekają na korki, brak punktualności czy też wygodę jazdy". Czy na wygodę jazdy wpłynie upychanie pasażerów do solówek? Moim zdaniem po zakupie kolejnych trzech solówek powinny całkowicie zniknąć z ulic Ik415. Wtedy wygoda jazdy by się poprawiła. A co z obecnymi roszadami na 15 i 16? Na 15 nie wiadomo po co jeżdżą przeguby i wożą powietrze, a na 16 uparcie są wpychane (na wysoką brygadę, choć nie tylko) MAN-y NL202 z dwojgiem drzwi lub Ik415, a na reszcie brygad niskie solówki... Problem jest nie tylko w ilości taboru, ale też w jego rozdysponowaniu. Ale to już temat na inne przemyślenia.

Awatar użytkownika
Łukasz Szkurłat
Posty: 2966
Rejestracja: 15 lutego 2011, 22:04
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Zakupy taboru w roku 2015

Postautor: Łukasz Szkurłat » 31 grudnia 2014, 08:53

Gdyby to były przeguby - fajną opcją byłyby uchwyty na rowery w doczepie za przegubem, jak w Gdańskich Solarisach. I wtedy można atakować rowerem na jurę... autobusem. :)

Awatar użytkownika
Piotr Radoliński
Członek CKMKM
Posty: 21463
Rejestracja: 21 kwietnia 2010, 19:25
Lokalizacja: CZĘSTOCHOWA
Status: Offline

Zakupy taboru w roku 2015

Postautor: Piotr Radoliński » 31 grudnia 2014, 09:39

Łukasz Szkurłat pisze:Gdyby to były przeguby - fajną opcją byłyby uchwyty na rowery w doczepie za przegubem, jak w Gdańskich Solarisach. I wtedy można atakować rowerem na jurę... autobusem. :)
Taki autobus musiałby być PRZYPISANY do JEDNEJ linii ! :P

Awatar użytkownika
Michał Grzegorczyk
Posty: 8349
Rejestracja: 05 stycznia 2010, 23:21
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Zakupy taboru w roku 2015

Postautor: Michał Grzegorczyk » 31 grudnia 2014, 17:21

Też jestem za wewnętrznymi ekranami LCD, koralikami i tylnym dużym wyświetlaczem :) A może do tego jeszcze da radę dorzucić wyświetlacz zewnętrzny z lewej, taki jak teraz montowany jest na tyłach autobusów? Nie raz zdarza się ludziom biec od lewej strony do autobusu, bo nie wiedzą w ogóle jaka to linia.

Awatar użytkownika
Piotr Radoliński
Członek CKMKM
Posty: 21463
Rejestracja: 21 kwietnia 2010, 19:25
Lokalizacja: CZĘSTOCHOWA
Status: Offline

Zakupy taboru w roku 2015

Postautor: Piotr Radoliński » 17 stycznia 2015, 21:01



Wróć do „Tabor”



Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 36 gości